środa, 2 marca 2022

Niestety. Prezydent A. Duda zawetował "Lex Czarnek"!

Jeszcze dziś o godzinie 13 opublikowałem post pt.: ""Lex Czarnek". Co zrobi prezydent A. Duda?"", który zakończyłem słowami: "Mam nadzieję, że prezydent RP Andrzej Duda podpisze tę ustawę, choć zapewne - tak jak to jest w przypadku Węgier - stanie się ona dla UE kolejnym pretekstem  do ataku na Polskę i zarzucania nam braku praworządności. Mimo to nie wyobrażam sobie, aby prezydent postąpił inaczej niż złożenie akceptującego podpisu pod tą ustawą" [1].

Bardzo szybko jednak okazało się, że Prezydent RP A. Duda niestety tę ustawę zawetował mówiąc: "Nie będę ukrywał, że apelowaliście państwo z opozycji do mnie o weto do ustawy o oświacie. Ponieważ ja apeluję do państwa o jedność, w związku z tym ja postanowiłem skierować tę ustawę do ponownego rozpatrzenia. Rozmawiałem dziś na ten temat z panem ministrem, Przemysławem Czarnkiem. Powiedziałem mu, jaka jest moja motywacja (...) Wykonałem wasz apel, wykonałem waszą prośbę. Nie mówię, że nie miałem zastrzeżeń do tej ustawy, bo miałem, był też szereg rozwiązań, które uważam, że powinny zostać wprowadzone. Ale odłóżmy to na później. Na razie do tej ustawy jest weto, proszę uznać temat za zakończony, niech on nam nie przeszkadza w sprawach dot. bezpieczeństwa Polski" [2].

Tym samym Prezydent wyartykułował, iż nie podpisał tej ustawy ze względu na sytuację za wschodnią granicą, gdzie Ukraina odpiera atak Rosjan oczekując w zamian od opozycji szybkiego przyjęcia przez Parlament ustawy o obronie Ojczyzny. 

Muszę stwierdzić, że Pan Prezydent RP A. Duda, niestety po raz kolejny okazał się hamulcowym polskich reform systemowych. Tak było np. w przypadku zawetowania przez niego ustawy reformującej polski wymiar sprawiedliwości. Podjął najgorszą decyzję jaką mógł podjąć wobec tej ustawy oświatowej i jednocześnie najbardziej bzdurne i abstrakcyjnie tłumacząc swoją decyzję. Przecież opozycja już wcześniej i bez tego weta oznajmiła, że wobec wojny na Ukrainie ustawę o obronie Ojczyny poprze. 

Wielokrotnie krytykowałem Pana Prezydenta, ale zawsze mając nadzieję, iż owa krytyka może w jakiś sposób jedynie wskazywać, że wybiera złą drogę i trzeba powrócić do tej dobrej. Krytykowałem w dobrej wierze, choćby właśnie gdy zawetował ustawy sądowe czy też wypowiadał się, że Polska to Polin. 

Natomiast zawetowanie "Lex Czarnek" powoduje, że Prezydent RP A. Duda stracił już moje zaufanie i mogę powiedzieć, że przestał być moim prezydentem. Zresztą jestem pewny, że podobnie myśli duża część jego prawicowo-konserwatywnego elektoratu. 

Jestem bardzo rozczarowany drugą Jego kadencją. Ja wiem, że już nie musi udawać, bo trzeciej kadencji nie będzie, ale swoim postępowaniem marnuje szanse na jednoznaczne zapisanie się w historii Polski jako prawdziwy polski mąż stanu i narodowy patriota. Wielka szkoda...

[1] https://krzysztofjaw.blogspot.com/2022/03/lex-czarnek-co-zrobi-prezydent-duda.html

[2] https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,28175381,andrzej-duda-wetuje-lex-czarnek-tak-wykonalem-wasz-apel.html#s=BoxOpMT

Zostaw za sobą dobra, miłości i mądrości ślad... 

© Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw) 

http://krzysztofjaw.blogspot.com/ 

kjahog@gmail.com

Jeżeli moje teksty nie są dla Państwa obojętne i szanują Państwo moją pracę, to mogą mnie Państwo wesprzeć drobną kwotą. Z góry wszystkim darczyńcom dziękuję! 

Nr konta - ALIOR BANK: 58 2490 0005 0000 4000 7146 4814 

Paypal: paypal.me/kjahog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze nie są przeze mnie cenzurowane ani wycinane za wyjątkiem tych, które zawierają wulgaryzmy oraz bezpośrednie niemerytoryczne ataki ad presonam.