piątek, 30 kwietnia 2010

Mój e-mail do firmy Procter & Gamble

Szanowna Pani

Małgorzata Mejer,

Rzecznik Prasowy P&G.

konsument.im@pg.com
biurowprasowe.im@pg.com

P&G Operations Polska S.A
Ul. Zabraniecka 20
03-872 Warsaw
Poland
Phone: 48-22-670-8200
Fax: 48-22-670-8156

Do wiadomości: Robert A. McDonald - Prezes
i Dyrektor Wykonawczy (CEO) P&G

oraz

Rotha Penn
Corporate External Relations
Office: 513-983-3939
Alternate (After Hours): 513-612-0312
Email: penn.rs@pg.com

Jennifer Chelune
Corporate External Relations
(Financial Communications)
Office: 513-983-2570
Alternate (After Hours): 513-629-0173
Email: chelune.jj@pg.com

Tressie Long
Global Plant Operations
Office: 513-983-7720
Alternate (After Hours): 513-335-8743
Email: long.t.6@pg.com

Robyn Schroeder
Corporate External Relations
Office: 513-9837756
Alternate (After Hours): 513-807-4762
Email: schroeder.rm@pg.com

Paul Fox
Corporate External Relations
Office: 513-983-3465
Alternate (After Hours): 513-884-2592
Email: fox.pd@pg.com

Witam

Szanowna Pani (oraz osoby, do wiadomości których ów e-mail jest adresowany),

Używamy wszyscy w mojej rodzinie produktów oferowanych przez Pani firmę Procter & Gamble , ale jestem zmuszony ostro zaprotestować. Jestem ojcem, mężem i właścicielem firmy zatrudniającej 35 osób.

Dzisiaj ze zdumieniem zobaczyłem, że Procter & Gamble reklamuje się na stronie internetowej Radio Eska Rock w postaci linii produktowej "NatureFusion". Podstawowym produktem jest w tej kampanii promocyjnej marka "Pantene Pro-V".

Jest ona doskonale znana polskim odbiorcom. Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć nazwy innych, wybranych produktów oferowanych przez Pani firmę Procter & Gamble: Olay , Head & Shoulders, Braun, Silkepil, Dunhill,
Boss, Wella Braun, SatinHair, Hugo Boss,Londa, Cruzer, Mexx,MAX Factor, Old Spice, Bruno Banani, Always, Gillette, Gabriela Sabatini, Tampax, Dolce & Gabbana, Ariel, Vizir, Bonux, Lenor, Fairy Ace, Duracell, Pampers.

(http://www.pg.com/pl_PL/products.shtml)

Ciekawy zestaw prawda? Mógłbym zaraz wskazać dla każdej marki konkurenta oferującego substytucyjny (zamienny) i oczywiście konkurencyjny produkt.

Niestety na tejże stronie radia Eska Rock dzisiaj oferowany jest klip duetu figurski-wojewódzki (celowo z małej litery) pt.: "Do celu..."

Pozwoli Pani, że zacytuję fragment spisany ze słuchu przez Pana Redaktora Marka Magierowskiego z "Rzeczypospolitej" (http://www.facebook.com/l/610de;blog.rp.pl/magierowski/2010/04/28/coca-cola-sponsoruje-polityczny-rap-o-kaczynskim/)

Cytuję:

[Wojewódzki i Figurski rapują; Nad filmem widnieje banner reklamowy firmy Procter & Gamble w postaci "NatureFusion" )

Wojewódzki: Bój się Polaku, bój się. Wraca IV RP. Bój się Polaku, auuuuu, bój się, auuuu… Wraca IV RP.

Figurski: Zamarli na Helu, zamarli na Wawelu, po trupach do celu, po trupach do celu. Nie wierzył nikt, wątpiło wielu, a Jarek na to: po trupach do celu, po trupach do celu.

Wojewódzki: Bój się Polaku, bój sięęęęęę… Wraca IV RP.

Figurski: [niezrozumiały bełkot]… na czele kartelu, po trupach do celu, po trupach do celu.

Wojewódzki: Jarek, Jarek, przyjaciół ma wielu, każdy chce leżeć na… Wawelu!!! (2x)

Figurski: Na oczach twoich kraj wylał dziecko z kąpielą, a Jarek na to: po trupach do celu, po trupach do celu, po trupach do celu.

Wojewódzki: Jarek, Jarek, wróci wspomnień czar, Irasiad i Borubar (x2)

Figurski: Jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy, co nam obca przemoc wzięła, szablą odbierzemy.

Figurski: Kocham Cię, kocham Cię…

Wojewódzki: Polsko!!!"

Koniec cytatu.

Przyzna Pani, że tekst ten jest wyjątkowo niestosowny w dniach po tragicznej śmierci Pana Prezydenta Rzeczypospolitej, Jego Małżonki i 96 innych, ważnych dla Polski osób.

Reklamowanie się na stronie tych Panów oraz tego Radia produkującego coś tak ohydnego jest działaniem - dla mnie i wielu moich Rodaków - wprost Nas lekceważącym i obrażającym. Uważam, że Procter & Gamble przyłącza się tym samym do uwłaczania pamięci osób opłakiwanych przez cały naród w niedawnych dniach żałoby i jest oburzającą ignorancją uczuć tych ludzi.

Dodatkowo opisany wyżej wybryk panów w-f wpisuje się się w kampanię dyskredytacji jednego z kandydatów na urząd prezydenta Rzeczypospolitej.

Komunikuję Pani zatem, że do momentu aż Procter & Gamble (wzorem Coca-coli, która już wycofała swoje logo z klipu i zaprzestała współpracy z tym anty-radiem) nie przestanie sponsorować agresywnej, oburzającej i niestosownej kampanii politycznej, mającej na celu zdyskredytowanie pamięci śp. Lecha Kaczyńskiego, zaprzestanę kupowanie produktów firmy Procter & Gamble i będę gorąco zachęcał wszystkich moich znajomych do rezygnacji z usług Pani firmy oraz przestrzegał innych przed zakupem w prawnie dozwolony sposób.

Dla mnie i podzielających moje wartości znajomych wolność bez mądrości i cnoty jest rzeczą najgorszą z możliwych (za Edmundem Burke). Państwo oferują wolność wyboru... tym samym wybór ów wykluczając.

Mam nadzieję, że misją P&G nie jest wspieranie agresywnych i uwłaczających dobrym obyczajom kampanii politycznych. Tym bardziej, że firma P&G zaangażowała się w polsatowski projekt: "Podaruj Dzieciom Słońce".

Jest to chwalebna akcja, ale ona kłóci się z jednoczesnym angażowaniem biznesowym w portal onet.pl, którego głównym udziałowcem jest firma ITI... będąca też właścicielem stacji telewizyjnej TVN, w której to występuje wspomniany Kuba (Jakub) Wojewódzki... W stosunku do niego wystosowane zostały zawiadomienia do polskiej prokuratury.

Z poważaniem

krzysztofjaw

Pozdrawiam

P.S.

Dane firmy:

Procter and Gamble DS Polska Sp. z o.o.

ul. Zabraniecka 20
03-872 Warszawa
NIP 521 328 98 95
Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Miasta St. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000210289.
Wysokość kapitału zakładowego: 4 197 000,00 zł


http://www.pg.com/pl_PL/index.shtml

Ze strony firmy P&G: "Do wszystkich odnosimy się z szacunkiem" (http://www.pg.com/pl_PL/company/ppv.shtml)

ZOSTAW ZA SOBĄ MĄDROŚCI ŚLAD...

2 komentarze:

  1. BUahahhaa, ale lol:D
    osobiście bym na to 'srrrr*ł', ale jeśli tak to Cię uraziło, to rzeczywiście zabroń dzieciom używania ich produktów- nie zapomnij zagrozić, że zwolnisz wszystkich którzy użyją P&G :D

    OdpowiedzUsuń
  2. idz do kosciola debilu hahahah. niech ksiadz cie na kolana wezmie

    OdpowiedzUsuń

Komentarze nie są przeze mnie cenzurowane ani wycinane za wyjątkiem tych, które zawierają wulgaryzmy oraz bezpośrednie niemerytoryczne ataki ad presonam.